Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

Odmítnout vše můžete zde.

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 1 750 Kč
naše cena 6 607 Kč

KONTAKTY

Akuservis Mareš s.r.o
Rašínova 188
396 01 Humpolec
tel: +420 565 532 373
napište nám
+420 603 236 124
+420 739 204 815

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 8 218 Kč

ANKETA

Které zboží z našeho sortimentu je Vám nejbližší nakupovat přes E-shop ?

Autobaterie 53% Nabíječky a boostery 15% Autokosmetika 15% Drobný program 16%

 

 


Co možná nevíte » Péče o Aku
Kontrola stavu akumulátoru

Kontrola stavu akumulátoru:

 

1)    Kontrola stavu nabití:    -      minimálně 4x do roka

-          je třeba  hustoměr a voltmetr

 

2)    Hustota kyseliny:

1,28 – 1,26          =             100%nabití

1,24 – 1,25          =             75%nabití

1,21 – 1,23          =             50%nabití

 

3)    Klidové napětí:

12,60 – 12,70     =             100%nabití

12,40 – 12,54     =             75%nabití

12,24 – 12,40     =             50%nabití

Klidovým napětím se myslí napětí po „odstavení“ vozidla na dobu minimálně 5 hodin - bez jakékoliv manipulace s el. spotřebiči!

 

4)    Akumulátor pod 12,3 V  klidového napětí je třeba ihned dobít, hrozí sulfatizace = trvalé a nevratné poškození AKU

 

 

Kontrola dobíjecí soustavy vozidla:

 


1)    Nastartovat vozidlo:  -     ihned po nastartování musí zhasnout kontrolka dobíjení

-          zapnout co nejvíce el. spotřebičů (světla, ventilátor topení)

-          u naftového motoru nechat cca 5 min běžet (některé dožhavují za chodu)

-          měřit napětí na svorkách Vaší aku, u běžných dobíjecích systémů by se zde mělo vyskytovat napětí 13,8V-14,2V – rozhodně ne méně.

 

2)    Vozidlo nedobijí :        a) vůbec  - napětí na AKU za chodu je stejné nebo menší než při zhasnutém motoru

 

b) částečně - napětí  na aku je o málo vyšší, než při zhasnutém motoru, avšak nedosahuje hranice 13,8V

 

 

Pokud Vám vozidlo s puštěnými spotřebiči dobijí tak jak má, gratuluji – Vaše dobíjecí soustava je v pořádku. Pokud Vám ovšem vozidlo nedobíjí vůbec, nebo jen částečně, svěřte ho autorizovanému servisu, věřte že i  13,6V je pro běžný provoz skutečně málo.